piatok 5. decembra 2014

bolgERVIN - Trocha k manželstvu

Pred nejakým časom sa uskutočnila konferencia ohľadom priorít cirkvi. Mnoho dôležitých a podnetných rozhovorov, diskusií, tém. Celkovo efektívne celodenné stretnutie. Niekde v pozadí sa však ozývali aj hlasy, že čo naše rodiny, medzi ktorými niektoré zle fungujú a smerujú k bolestivým rozpadom? Viete, aj ja som človek, ktorý milujem výzvy dnešnej doby a očakávania, ako môže Boh zachraňovať jednotlivcov a spoločnosť. Na druhej strane si rýchlo uvedomím, že: „Hej, ale bez mojej manželky by som sa dopredu veľmi nepohol...“

Vízie, výzvy, zmeny v mojom okolí sú externé prejavy milosti Božej, ktoré však môžem zvládnuť iba ak zvládam svoj vnútorný svet emócií, myšlienok a motivácií. Čo je výborným, možno aj najlepším Božím nástrojom pre dosiahnutie tohto cieľa? Pre slečnu – manžel. Pre chlapíka – manželka. Manželstvo je jediný priestor, kde človeka neohúrime, ale stretneme sa v ňom s nefalšovanou pravdou, milosťou a premenou.

Pamätám sa na to, kedy som riešil, že moja služba Bohu je číslo 1 a manželka by bola brzdou (ešte pre manželstvom). V tom období bolo skvelé, že som mal dobrého priateľa, otca viacerých detí a dobrého kresťanského lídra. Povedal mi, že normálny stav pre kresťana je manželský stav. Po 10 rokoch manželstva musím dodať, že Boh je génius. Práve manželský záväzok ma najviac „núti“ poznávať a riešiť pravdu, milosť a premenu v mojom živote.


Niektorí mi môžu oponovať: „Ervin, neštuduješ posledné trendy, že v populácii budeme mať stále väčšiu generáciu singles?“ Moja odpoveď je, že veľmi pozorne študujem a sledujem kultúru a výrok v otázke je pravdivý. Zároveň však predložím dve pozorovania. Prvé: Väčšina ľudí, ktorí nemajú zlé skúsenosti z manželstva, túžia po ňom. Ich vnútorný hlas hovorí... áno. Druhé: Sexuálna zdržanlivosť prakticky neexistuje. Sexuálny život človeka je jedným z najhlbších prejavov jeho komplnexnej osobnosti. Médiá sa priživujú na ľudskej závislosti na prehnaných požiadavkách sexu, ktoré zároveň tieto médiá aj vytvárajú.

Teda, túžba celoživotného spojenia sa s iným odlišným človekom a sexuálna túžba.

Vôbec nehovorím, že každý, kto má tieto dve veci, je pripravený vstúpiť do manželstva! Hovorím ale to, že každý by mal o ňom vážne premýšľať a pripravovať sa na manželstvo. My, skúsenejší by sme mali hovoriť s mladšími o sláve manželstva (ktoré z Božej milosti pestujeme) a vy mladší sa nebojte byť odvážnejší a radikálnejší.

Chlapi, milujte Ježiša. Dobre študujte a zarábajte. Oslovte ženu a zaviažte sa milovať ju celý život.
Slečny, milujte Ježiša. Majte vysoké očakávania na muža. Ak sa vám niekto ozve, neutekajte hneď ako splašené srny.

Manželstvo samozrejme nie je jediný spôsob, ako prežiť svoj život dobre. Myslím si však, že je najlepší, najbezpečnejší a najkrajší. Prečo to celé nefunguje? Veľmi ťažká otázka.

Skúsim však odpovedať takto: „Ježiš Kristus si ma láskou zaviazal. Teraz sa ja celoživotne zaviažem milovať druhého.“


E. 

zdroj: http://ranajkysjezisom.blogspot.sk/


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára