nedeľa 7. decembra 2014

čo sa deje v ŽILINE - Svedectvo

Od jesene 2012 sa žilinský zbor môže popýšiť dobrovoľníckym programom. Zatiaľ sa ho zúčastnilo spolu 15 dobrovoľníkov z krajín ako Česká republika, Španielsko, Veľká Británia, Severné Írsko, Maďarsko, Nemecko a Estónsko. Jedným z piatich súčasných je aj Danka z Brna.

Poprvé v životě jsem na delší čas mimo své rodné město a tedy i mimo svůj rodný brněnský sbor. A tak jsem mohla poprvé zažívat, jaké to je přijít jako úplně neznámá osoba do kolektivu, který je zaběhnutý a který už spolu prožil nespočet akcí a zážítků. Myslela jsem si, a byla jsem na to připravná, že včlenování bude dlouhodobější záležitostí. Počítala jsem i s několika měsíci. Ale realita předčila i moje nejpozitivnější představy. Pán Bůh mi poslal do cesty několik úžasných lidí z mládeže a ze sboru, kteří se mě ujali a seznámili mě postupně se všemi ostatními členy. Takže už během prvních 14 dní jsem měla pocit, že sem prostě patřím a že i tento sbor se pro mě stane mojí další rodinou.

A opravdu. Po skoro čtyřech měsících můžu potvrdit, že je-li něco Boží vůlí, tak pak Bůh otvírá dveře všude. Šla jsem do Žiliny s touhou a přáním zapojit se do sboru a sborových aktivit jak jen to bude možné. A to přání se mi splnilo. Jsem moc vděčná, že můžu pomáhat v některých oblastech a tím se i přirozeněji včleňovat do sboru. Možná to není v takových oblastech, jaké jsem si na začátku představovala. Ale jakmile jsem ustoupila od svých představ a snažení se v oblastech, které pro mě nebyly připravené, tak jsem opět mohla začít pociťovat, že Pán Bůh si mě chce použít jinde a že to bude pro něj a i pro mě mnohem užitečnější a plně naplňující.

A i když vnímám některé rozdíly mezi brněnským a žilinským sborem, snažím se je mezi sebou neporovnávat. Ani to nejde, protože každý působí jinde, v jiném městě, mezi jinými společenskými poměry a s jinou vlastní historií.

Jsem Pánu Bohu vděčná, že můžu i tady v Žilině cítit jeho přítomnost. Jsem vděčná, že můžu poznávat nové lidi, jiný styl práce s mládeží a dorostem, jiné fungování sboru.

Daniela Kořínková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára