pondelok 30. apríla 2012

editorial

Mnohí ľudia, čo ma poznajú, si myslia, že som typ človeka, ktorý sa nedokáže hnevať. Vybuchnúť – to áno, ale nie naozaj sa hnevať. Tak vnútorne a hlboko. Istý čas sa ani veľmi nemýlili, ale ako beží život, vhupneme do rôznych situácií, stanú sa nečakané udalosti, ktoré zaskočia. A najmä v puberte človek o sebe zisťuje nové pravdy. Ja som sa tomu rovnako nevyhla. Svojou výbušnosťou, netrpezlivosťou a násilnosťou som si pokazila mnohé vzťahy. Pritom mi to bolo ľúto. Niektoré sa dali napraviť, ale v niektorých ostali príliš hlboké jazvy. Postupne som sa (tou tvrdšou cestou) učila, kedy si mám svoj názor radšej nechať pre seba, alebo ako ho vyjadriť decentnejšou cestou. A môžem neskromne povedať, že som sa už o dosť zlepšila :)... Napriek všetkému, väčšinou to bol relatívne krátkodobý nával hnevu.


Život však priniesol nové výzvy a ja som prišla do situácií, kedy som videla, ako moji priatelia robia zlé rozhodnutia. Odrazu som mala pocit, že niektorých už ani nepoznávam. Videla som ako sa vzďaľujú od Boha, ako niektorí dokonca odchádzajú zo zboru... A to bolelo. Chcela som tomu nejako zabrániť, veď sú to moji priatelia!! Snažila som sa aplikovať všetko, čo ma o „decentnosti“ učili, všetky zásady diplomacie. V zúfalstve som neskôr už aj pustila uzdu a nechala útočnosť a sarkazmus rozprávať za mňa. K môjmu prekvapeniu, keď boli aj tieto snahy ignorované, ostala v mojom vnútri už len frustrácia. A hnev. Hnev na seba, že som mala veci spraviť inak. Na ľudí, že sa vedome prehrešujú – a – na Boha, že im v tom nezabránil... Ten hnev prerástol do niečoho zvráteného, čo človeka kompletne zožiera. Zvnútra von. Nie dni, nie týždne. Mesiace. Roky. Hriešnosť tohto hnevu je bez diskusie. Veď stačí pozrieť na ovocie, ktoré priniesol... A tak som vyznala svoj hriech pred Bohom. A nie raz! Poznávam však, že Boh ma volá do zápasu o moju svätosť. A to nie je „jednorázovka“... 

Ak túto temnotu kdesi vo vnútri poznáš, nie je neskoro. Len nenechaj svoju dušu spustnúť pasivitou. Písmo hovorí: „Poddajte sa Bohu a vzoprite sa diablovi a utečie od vás...“ Tadiaľ ide cesta, lebo ON je nad tým všetkým. Bojovať však musíš ty.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára