pondelok 30. apríla 2012

The Truman Show

Väčšina z vás už určite videla film The Truman Show. Je to o človeku, ktorý žije v umelo vytvorenom svete – filmovom štúdiu, ktoré sa tvári ako reálny svet. Truman tam žije svoj šťastne-nešťastný život, až kým si neuvedomí, že tu niečo nesedí... Toto nie je reálny svet! Je to jedna obrovská reality show! Od tejto chvíle sa snaží uniknúť. No z tohto miesta niet úniku. Režisér to má celé pod palcom a filmový štáb ho poslúcha na slovo... There is no escape. 


Nepripomína vám to niečo? Umelo vytvorená „realita“, nemožnosť úniku, ste na očiach celého sveta, každý o vás všetko vie a aj keď zdanlivo utečiete, všetky informácie, ktoré ste poskytli svetu (vedomky či nevedomky) ostanú uložené v databáze pod vaším menom. 

Keď som si všetko toto uvedomila, strašne ma to nahnevalo.... PREČO by mal niekto držať moje osobné informácie, ak je to proti mojej vôli?! Nie je to protizákonné? Prečo by mal facebook (uvádzaný v čísle aj ako fb – pozn. red.) poskytovať informácie o mojom súkromnom živote zamestnávateľovi (už či je to pravda alebo nie), keď je jasne dané v pracovnom práve, že zamestnávateľ NESMIE vyžadovať tento typ informácii od svojho zamestnanca. A poslednou kvapkou bolo, keď som si chcela zmeniť dátum narodenia na fb a tím fb mi napísal, aby som neklamala o dni a roku môjho narodenia. What the... !? A tak som sa rozhodla, že si ho vymažem. V ten deň som zaspávala so sladkým pocitom, že ma nemôžu viac špehovať. 

No na ďalšie ráno, keď som to slávnostne vyhlásila pri raňajkách, vôbec sa mi nedostalo pochvaly... Naopak mi mamina povedala, že je to dobrý nástroj na komunikáciu a prácu s mladými a že by som si ho mala obnoviť... a tak som si ho znova aktivovala. Tí hore si teraz asi myslia, že nevydržím ani jednu noc bez fb... :-/ (určite ich to zaujíma – o tom nepochybujem) 

No ja dúfam, že aspoň na niečo to bolo dobré.. 

Prinajmenšom už aspoň neukazuje môj rok narodenia na timeline. :D 


Alica Myjavcová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára