nedeľa 5. januára 2014

Editorial

Je vôbec možné zvládnuť manželstvo, deti, domácnosť, prácu, ktorá ma naplňuje, realizáciu vlastných prianí a schopností? Túto otázku som si položila už mnohokrát a stále nemám jednoznačnú odpoveď. A mám pocit, že nie som jediná? Čo je úlohou ženy, myslím tým, kresťanskej ženy? Byť dobrou manželkou a matkou? To určite áno, ale „len“ to? Vari nemôže žena chcieť od života „viac“? Ale čo je viac ako keď váš manžel povie, že sa lepšie oženiť nemohol a pre vaše deti ste tou najlepšou mamou na svete? Neviem si predstaviť aká pracovná pozícia by mohla toto prekonať. Byť svojmu manželovi a deťom oporou a vytvárať domov, kde sa budú stále radi vracať, je zrejme ten najkrajší a zároveň aj najnedocenejší „kariérny“ úspech.

Mám pocit, že v dnešnej dobe, ktorá si žiada mať aspoň jednu vysokú školu, je povolanie „ženy v domácnosti“ nesmierne zaznávané, a to aj napriek tomu, že patrí medzi veľmi náročné. Nie som si však istá, či si to naše okolie dostatočne uvedomuje a či si to uvedomujeme aj my samy. Naše motívy pracovať sú neraz spôsobené nie finančnými potrebami našej rodiny, ale našou vlastnou túžbou po uznaní a rešpekte. A zvyčajne, toho sa nám dostane viac v práci ako doma. Ja sama som patrila k týmto ženám a s odstupom času môžem zodpovedne prehlásiť, že to nie sú správne dôvody, ktoré by nás mohli motivovať k úspechu v pracovnej oblasti. Pán Boh nás predsa stvoril predivným spôsobom a každej z nás dal dary, ktoré by sme mali využívať najlepšie ako vieme. Ak Pán smeruje naše kroky do práce (či už učiteľky, lekárky, informatičky, či starostky) nemali by sme hladieť na okolie a báť sa ako nás budú druhí posudzovať. Bez ohľadu na to, či budeme ženou v domácnosti, alebo docentkou na vysokej škole, Pán Boh vidí do nášho vnútra a vidí naše skutočné motívy, aj keď ich iní často nevidia. Nepochopenie okolia by však nemalo byť dôvodom, prečo sa zo všetkých síl nesnažiť využiť všetko, čo nám Hospodin nadelil na budovanie Jeho diela.

Jana Lesňáková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára