sobota 6. septembra 2014

blogERVIN - Kde cesta končí, tam nová začína

„A hľa, ja som s vami po všetky dni...“ Matúš 28:20

Prečo sa môžeme báť „Septembra“. Ten mrazivý pocit, že sa vraciame medzi upírov a vlkodlakov, ktorí nás zjedia. Veď predsa, ten svet je tak „nebezpečný“. Keby sme len mohli zostať v tých svojich táboroch. Vážne. Prečo sa obávame sveta? Zopár dôvodov stojí za to pozrieť:
  • Božiu milosť a lásku si chceme zaslúžiť svojimi skutkami, zbožným životom, nábožným správaním a „svet“ nám v tom bráni.
  • Ježiš nás prijíma preto, lebo patríme do správneho zboru či pochádzame zo správnych rodín a „svet“ sú predsa len iné rodiny..
  • Stačí, keď nasledujeme Ježiša naoko pred rodičmi a cirkvou. Vo „svete“ by som musel nasledovať Ježiša poriadne, poctivo, stále a na každom mieste. Bŕŕŕ.
  • Svetskí bohovia: láska, sex, peniaze, imidž, parta, krása, moc, popularita, sú silnejšie ako náš Ježiš.
  • Máme strach, že Ježiš vládne len v našich cirkvách, ešte tak maximálne na Campfeste. Určite však nie je Pánom sveta, nemá ho pod kontrolou. Jednoducho, svet sa Ježišovi vyšmykol z rúk. 
  • Svet je iný. Nechápem tých ľudí. 
  • „Pre pána jána kráľa, čo mám v tom svete robiť?“


V prvom rade treba vstať z postele. Nabrať obrovskú odvahu k umytiu zubov. Fúú a teraz to najhoršie... zobrať tašku a ísť na novú cestu, kde budem žiť tak, ako som sa naučil na táboroch. Kde viem, že je moje každodenné miesto, pretože ten „svet“ potrebuje vidieť Ježiša z môjho srdca. Kde sa budem snažiť rozumieť prečo sa moji spolužiaci takto správajú. Kde budem presvedčený, že Ježiš má pevne v rukách moje dni v škole. Dokonca, miluje aj mojich spolužiakov. Kde je Ježiš omnoho silnejší ako škaredí bohovia lásky, sexu, partií, moci, peňazí, imidžu. Kde ma stále vidia ako môžem nasledovať Ježiša Krista úprimne a môžem byť týmto síce trochu iný, ale určite výnimočný. Kde môžem byť vďačný za to v akej rodine som vyrastal a môžem sa modliť za mnohých, ktorí túto milosť nemali. Kde si Božiu lásku nemusím zasluhovať nábožným správaním, pretože viem, že ja som Boží syn a dcéra a Ježiš je so mnou stále.

Cesta prázdnin končí. Cesta septembra začína. Ja ale viem, že Boh je so mnou. Viac, ako cez prázdniny.

E.

zdroj: http://ranajkysjezisom.blogspot.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára