pondelok 7. júla 2014

Služba mimo cirkvi

Už to bude nejaký ten čas, čo bývam na Morave. Som členkou Církve bratrské v Ostrave a už štvrtým rokom som vedúcou dorasteneckého oddielu ARCHA. Keď som v lete 2013 štátnicovala, uvažovala som nad ďalšou službou. Tentokrát ale mimo cirkev. Vedela som, že Boh ma nechce len v zbore, ale predovšetkým na „nepriateľskom území“. Chcela som sa stať rybárom ľudí, chcela som odovzdať svoje srdce Bohu a ruky nasmerovať k ľuďom. Chcela som sa stať vojakom a prinášať ľuďom Jeho lásku. Vedela som, že Boh moje srdce stvoril s určitým poslaním pre pomoc jednotlivcom, ktorí sa ocitli v biede. Mám pocit, že celý život ma Boh viedol práve na toto miesto, na ktorom sa nachádzam teraz.

Svoju prácu, beriem ako poslanie, ako službu v tomto zhýralom svete. Pracujem v medzinárodnej organizácii Armáda spásy. Na základe kresťanských zásad poskytujeme sociálne služby pre osoby, ktoré sú bez domova, bez rodiny, chudobní, so závislosťami, starí a umierajúci. Pomoc patrí ale aj tým, ktorí z ľudského hladiska nemajú šancu na návrat k „normálnemu“ životu. Som vojak, ktorý potrebuje cirkev – domov, aby načerpal sily. Som vojak, ktorý je poslaný s láskou bojovať proti chudobe, smútku a depresii, proti ľudskému nešťastiu.

Boh od nás nechce, abysme len mlčky a zo svojho pohodlia v cirkvi sledovali svet. Chce, aby sme sa navzájom budovali, rástli a slúžili si v zbore a tvorili spoločne jednu cirkev. Chce po nás hlásanie Dobrej zvesti všetkým ľuďom, v cirkvi aj vo svete. Avšak reč bez skutkov je mŕtva. On chce skutok lásky ako súčasť šírenia evanjelia. Nesmieme preto dovoliť diablovi, aby nám dopomohol k nečinnej a pohodlnej slabomyseľnosti. Preto je veľmi dôležité stanoviť si svoje hranice, akúsi ochranu svojho duševného JA ako v službe v cirkvi, tak aj mimo nej. Nech nám k tomu všetkému dopomáha Boh.

Zuzana Jurčová


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára