štvrtok 1. augusta 2013

blogERVIN - Realita za nami a realita pred nami

Včera nastúpili moje deti do školy a škôlky. Učiteľka v škôlke sa ma pýtala, či sme si oddýchli. Ja som jej na to odpovedal, že deti áno, ale my rodičia iba teraz začneme oddychovať. Tak mi zapriala dobrý oddych... Leto bolo fakt plné. Doma sme ešte rozbaľovali a triedili veci po našom poslednom sťahovaní spred roka. Každý víkend sme niekam cestovali a v auguste som organizoval svoju prvú komunitnú evanjelizačnú kampaň na sídlisku. Na poslednom, záverečnom, ôsmom stretnutí som si hovoril: „Vďaka Bohu za priebeh a vďaka Bohu za koniec“. Bol som unavený jak vôl.

Niektorí z vás študentov môžete mať pocit, že zábava za vami a realita pred vami. Viete o tom, že vlastne všetko je realita? Celé „prázdniny“ boli realitou? Dokonca nie hocijakou. Ostaňme pri umelo vykonštruovanej myšlienke, že prázdniny boli pre oddych a teraz nás čaká ťažká drina. Je to myšlienka rozpoltenosti. Hovorí, že oddych, veget je pre prijímanie síl, energie, inšpirácie a škola, práca, služba je tvrdá (nudná) realita.

Teraz späť do reality. Realita je aj „prázdninové“, ale aj školské či pracovné obdobie. Máme len jeden typ času, len jeden typ dní a len jeden typ týždňa, mesiaca, či roka. Každý deň je príležitosťou vzdávať Bohu česť, oddychovať pre Božiu slávu, alebo tvrdo pracovať v Božích skutkoch. Potrebujeme všetko. Nie je to len o dnešku. Dnešok stále tvorí budúcnosť. Ako dnes žiješ a myslíš, taký budeš zajtra. Ako si prázdninoval, tak si sa pripravoval do práce...

No, pripravoval si sa na prácu?

Nebolo pre mňa väčšej radosti, keď som videl plno mládežníckych skupín v rôznych misiách či táboroch. Nebolo pre mňa zároveň väčšieho smútku, keď som vedel, že plno ľudí zabíja svoj čas pri telke alebo počítačových hrách.

Tak, teraz ukážme, ako sme sa pripravili.

E.


zdroj: http://ranajkysjezisom.blogspot.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára