streda 3. júla 2013

José Calvo Aguilar

Ahoj, volám sa José Calvo Aguilar, pochádzam z Malorky, zo Španielska a som v Žiline, na Slovensku ako dobrovoľník od 9.Októbra 2012.

Moja dobrovoľnícka skúsenosť začala 7. Júla, keď si ma náš pastor zavolal na stretnutie a vysvetlil všetky dobrovoľnícke projekty na Slovensku cez EVS (European Voluntary Service) a hovorili sme o tom, že by som strávil rok v zahraničí pomocou a prácou pre zbor. Na začiatku som bol nadšený a tiež z toho všetkého trochu zmätený (Mal som pocit: ,,Prečo ja? Som si istý, že tam sú ľudia schopnejší ako ja.”). Keby šlo len o mňa, hneď by som povedal áno, ale vedel som, že na začiatok všetkého potrebujem súhlas mojej mamy a tiež stráviť čas modlitbou, aby som zistil, aká je naozaj Božia vôľa. Minulý rok som musel nechať štúdium na univerzite, lebo som to nemohol zaplatiť, takže v tej chvíli som mal pocit, že Boh mi ukazuje cestu, ale potreboval som potvrdenie. Po asi troch týždňoch som potvrdil, že pôjdem a vtedy akoby sa všetko zrýchlilo. Už bol skoro august, dva mesiace do odchodu a veľa papierov, ktoré bolo treba vybaviť. Som vďačný, že v tom období boli traja Slováci (Alica, Miro a Dorka) na Mallorke, takže sme mohli spolu stráviť čas, spoznať sa navzájom, dozvedieť sa niečo o krajine a zbore (pretože, musím povedať, že pred augustom som netušil, kde na mape nájdem Slovensko).

Čas, ktorý som tu, nebol ani náhodou zlý. Spoznal som veľa ľudí, rozvinul som sám seba, mohol som pomôcť na úžasnom projekte (práca pre mladých ľudí v klube ESCAPE v Žiline) a učil som (a zároveň sa sám učil) nový jazyk a zlepšoval sa v angličtine. Bola to pre mňa skvelá skúsenosť a rád by som povzbudil každého, kto túto možnosť má: Služba je úžasnou skúsenosťou.

Ako súčasť programu Mládež v Akcii  pracujeme aj na iných projektoch. Jeden veľmi dôležitý (aspoň pre mňa) na Malorke bola mládežnícka výmena s ľuďmi zo Španielska, kde 17 mládežníkov (12 z môjho domovského zboru a 2 z Barcelony) prišli na týždeň do Žiliny a robili sme rôzne aktivity ako vzdelávací koncert a malý tábor v Terchovej, hovorili sme o téme španielskej organizácie Sentido Contrario (“Opačný smer”) a ako by sme mali ísť v opačnom smere ako ide svet a tiež o Efekte motýlích krídiel, o tom, ako má každá akcia nejaký následok, tak musíme dbať na to, čo robíme každý deň, pretože aj malé rozhodnutia môžu urobiť veľké zmeny.

Podľa mňa tieto mládežnícke výmeny sú dobrou šancou, aby sa vytvorili vzťahy medzi Slovenskom a Španielskom. Tento spoločný týždeň bol pre nás užitočný a dobrý a na Malorke sme začali pracovať na podobnom projekte, aby sme dostali 29 ľudí na Malorku na náš 10 dňový letný tábor a tiež na aktivity pre mladých v meste. Teraz už len čakáme na odsúhlasenie žiadosti, ale dúfame, že sa to podarí.

Takže aby som to zhrnul, povedal by som, že stráviť jeden rok v dobrovoľníckej službe bolo veľkým rozhodnutím a šancou od Boha, aby som sa naučil veľa o tom, aké to je byť aktívnym kresťanom, nielen sedieť v kostole a zúčastniť sa, ale aj dať svoje ruky na aktívnu prácu. Veľmi mi to pomohlo budovať vzťah s Bohom a ľudia mi dali viac ako im ja niekedy môžem vrátiť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára