nedeľa 3. marca 2013

Nadčasovo krásni

Na svadbe mojej kamarátky som oblečená v nádherných šatách s dokonalým účesom dosiahla svoj osobný rekord v počte komplimentov za jeden deň. Pri x-tom komplimente som už v rozpakoch povedala: „Ďakujem, ja už neviem, čo na to povedať.” Dotyčný priateľ mi jednoducho odpovedal: „Povedz len, že Vďaka Bohu, že ma stvoril takú, aká som. A večer v posteli Mu zrátaj všetku vďaku za komplimenty, ktoré si dnes dostala. Lebo On je ich príčinou.”

A vtedy mi to došlo. Všetko, čo som a čo mám je len vďaka Nemu. Nie len moje talenty a schopnosti… ale aj moje telo je len dar, ktorý mám spravovať. V Biblii sa píše verš, ktorý na prvý pohľad môže znieť veľmi jednoznačne…

„… telesné cvičenie totiž málo osoží, ale pobožnosť je na všetko užitočná, lebo má zasľúbenie pre terajší aj budúci život.” 1Tim 4, 8

Dobre, tak teraz zavrieme všetky fitness centrá? Nemyslím si, že tento verš hovorí o tom.

Tlak na rozvoj krásy tela je väčší každým rokom. Na vlastné oči vidím, že pekným ľuďom sa akosi ide životom ľahšie. S krásou ide rešpekt, obľúbenosť, uznanie … Nemôžem povedať, že makeup na tvári je hriech, alebo permanentka do fitka sú vyhodené peniaze. Veď samému Bohu záležalo na kráse. Napríklad Zem, prečo by inak stvoril takú pestrú faunu a flóru? Ani človek a krása sa nedajú oddeliť. Veď to Boh vymyslel vlasy kučeravé, rovné, vlnité, alebo vlasy čierne, červené až po ten najbelší blond. Myslím, že túžbu po kráse máme vštepenú práve od Neho.



Ale čo je ešte dobré a čo už príliš? Som vďačná za mojich starších bratov. Tí ma veru párkrát od zrkadla otočili, aby som si prezliekla príliš krátku sukňu, alebo tričko s veľkým výstrihom. Myslím, že ich normálne chlapčenské oko mi pomohlo vytvoriť si názor v tejto oblasti. Jednoduché pravidlo – keď sa dievča predkloní, sukňa aj tričko musia obstáť a zakryť všetko, čo majú :) Veľmi záleží na tom, ako sa o seba starám – čo si obliekam, ako zdravo jem, či športujem. Všetko to má podčiarkovať krásu, ktorú mi Boh prirodzene dal.

Ak sa budem starať o svoj výzor viac, ako o čistotu a múdrosť svojho srdca, stane sa zo mňa časom „kus baby”. Možno si rýchlejšie nájdem chlapca, možno si ho aj vezmem… ale ako sa asi bude cítiť, keď v 50-ke zistí, že má ženu, ktorá nie je ani pekná, ani múdra? A vy, chlapci, ako sa budú cítiť vaše manželky, keď vaše svaly neunesú váhu zodpovednosti života?

V prísloví sa píše: „Spanilosť je klam a krása je márnosť; ale žena, ktorá sa bojí Hospodina, zasluhuje si pochvalu.” Príslovie 31:30.


A myslím, že sa to nevzťahuje iba na ženy. Všetko, čím si, sa skrýva v tvojom srdci. Poznanie Krista, bázeň pred Bohom a odvaha Ho poslúchať, toto z teba spraví ženu, ktorá nejednému chlapcovi vezme dych, a muža, ktorým by sa nejedno dievča rado nechalo viesť. Či budeš mať 18, 25, 35 alebo 50 rokov, tvoja krása, rešpekt, hodnota budú nadčasové. Prečo by sa mal Boh obmedziť na niečo, čo bude trvať len pár rokov… chce ti dať oveľa viac.

Eva Kohútová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára