pondelok 4. marca 2013

Ako sa mať rád a kde je moja hodnota

„Ty si ale somár!“, „Ako to vyzeráš, veď sa na seba pozri!“, „ Si obyčajná chudera!“,  „Zase si zlyhala...“ A mohla by som pokračovať, ale nebudem. Dnes tieto sebazničujúce myšlienky, ktoré sa zrodili v mojej mysli, alebo boli poznámkami môjho okolia, považujem za klamstvo. Dnes sa už len tak ľahko nedám oklamať. Prečo?! Pretože, z Božej milosti som smela poznať pravdu, pravdu o sebe.

Ale začnem pekne poporiadku. V čase keď moje fyzické telo prechádzalo najdramatickejšími zmenam, a ja som prekypovala ostrou kritikou okolia, zatiaľ čo na seba som sa nedokázala  pozrieť ani len do  zrkadla, keďže z neho na mňa civela vzdialená, bezduchá figurína, som vôbec nerozumela, čo znamená, že máme „ Milovať blížneho ako seba samého.“ (Matúš 22,39). To predsa nie je možné! Veď, ak sa ktokoľvek úprimne pozrie do svojho vnútra, a uvedomí si kým vlastne je, je nemysliteľné, aby sa miloval. Ako sa môžem mať rada?! Veď úprimný pohľad do môjho srdca síce odhalí snahu milovať, ale aj neschopnosť robiť to úplne a úprimne. Síce navonok vyzerám usporiadane a k svetu, ale to je len krehký obal toho čím v skutočnosti som.  Najtajnejšie hlbiny mojej duše ukrývajú hnev, závisť, opovrhovanie ...Ako je možné milovať samého seba?!

Boh mi neustále podsúval odpovede na túto otázku, avšak ja som ich nedokázala rozlúštiť.  Až kým sa  ku mne nesklonil a rozhodne nevyjadril svoj postoj ku mne. Jeho jemné „Milujem Ťa“  rozbilo môj ochranný obal na márne kúsky. Jeho pohľad prenikol priamo do najtajnejších kútov môjho vnútra. Stála som pred Ním úplne obnažená. A pýtala som, „Ty ma miluješ? Pozri sa predsa lepšie, to som skutočná ja!“ „Milujem Ťa“,  zareagoval. A ja som smela porozumieť. Boh ma pozná, a predsa ma miluje. Toto vedomie vo mne začalo uzdravujúci proces, ktorý viedol k úplnému sebaprijatiu. Sebazničujúce  vzorce myslenia som sa naučila nahradzovať Božími myšlienkami o sebe samej a učila som sa prijímať a milovať každú časť svojho fyzického tela,  ako aj duševnej a duchovnej stránky. Dnes svoje telo považujem za nádherné, pretože ho  vymodeloval sám Majster. Identitu zasmušilej, tuctovej a sebaľutujúcej chudery nahradila identita Kráľovskej dcéry, ktorá dobre vie, kým v skutočnosti je, a nebojí sa úprimne pozrieť na seba samú. Každý pohľad do môjho vnútra ma  totiž viac vtláča do náručia môjho Kráľa. Dnes viem, kým som. A keď sa pozriem do zrkadla, jemne sa pousmejem a žasnem nad svojou jedinečnosťou a vzácnosťou. Som predsa predivne utvorená  Svoriteľom vesmíru (Žalm 139). Aj Ty! 

 Zuzka Nováková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára