nedeľa 5. augusta 2012

Editorial



Letné tábory pre mňa mali vždy istú výnimočnosť. Ako úplne malé dieťa som ich neznášala, lebo som nemala chuť sa zoznamovať s kopou iných deciek, byť týždeň z domu a zo svojho stereotypu niekde, kde sa neustále niečo deje a človek nemá chvíľku pokoja alebo súkromia. Časom sa však tento môj pohľad zmenil. Začala  som sa na tábory začínala tešiť, viac si užívať všetky súťaže a úlohy, naučila som sa prispôsobiť sa okoliu a užívať si každú chvíľu medzi neznámymi ľuďmi. Tábor pre mňa dnes znamená krásne spomienky na neuveriteľné letné zážitky, nádhernú prírodu a nočné dobrodružstvá a na krásnu námahu, ktorou som spolu so svojimi priateľmi mohla poslúžiť na niektorých „pracovných“ táboroch Žilinského zboru.

Ako účastník som si však nikdy neuvedomila, koľko úsilia venujú ľudia odo mňa starší a skúsenejší na to, aby decká, akým som bola aj ja, prežili nádherný týždeň v bezpečí, zábave a učení sa niečoho nového. Pre mňa to boli ľudia, na ktorých som sa vždy mohla spoľahnúť a ktorí vždy vedeli, čo sa smie a čo nie tak prirodzene, že som to nevnímala ako nejakú námahu. Až teraz, keď vidím svojich priateľov preberať toto žezlo, uvedomujem si, aká je to náročná práca. Títo ľudia obetujú svoj voľný čas, vezmú si v práci dovolenku a prevezmú zodpovednosť za desiatky mladých ľudí na minimálne jeden týždeň, kedy pomaly ani nespia, len aby všetko dopadlo ako má. Venujú mnoho hodín svojho voľna príprave podrobného programu tak, aby si deti užili každú jednu minútu, aby sa nenudili, boli v bezpečí a snažia sa upriamiť ich pozornosť nielen na zábavu ale aj na evanjelium. Ich snaha a ich obeta je úžasná a myslím, že nie vždy si rodičia alebo ľudia okolo nich uvedomujú plnú hodnotu ich služby, najmä rodičia detí, ktoré prídu „zvonku,“ ako som kedysi prišla aj ja.

Z vlastnej skúsenosti vidím, že títo ľudia nestoja o pozornosť alebo o potľapkanie po pleciach a všetko čo robia, robia pre Boha a šírenie evanjelia. Aj napriek tomu chcem teraz upriamiť na nich pozornosť. Povedať im veľké ĎAKUJEM za všetkých, ktorí raz boli len účastníkmi, o ktorých bolo skvelo postarané a ktorí mali možnosť počúvať evanjelium a aj prostredníctvom táborov nájsť alebo upevniť svoju cestu k Bohu.

Veď keď sa dokazujete v tejto službe lásky, oslavujú Boha že sa poslušne priznávate k evanjeliu Kristovmu a štedro sa delíte s nimi a so všetkými; (2K 9:13)

Eva Kianičková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára