štvrtok 6. novembra 2014

blogERVIN - Boh, aká je Tvoja adresa?

„A Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami a my sme videli jeho slávu... plný milosti a pravdy.“ (Ján 1:14)

Hľadal si už niečo? Prejdeš si svoje veci, potom sa pýtaš rodičov, súrodencov, manželky, detí a potom zistíš, že si si ten mobil nechal (ako vždy) na záchode.

Srandičky, srandičky... Teraz vážne.

Kde Boh býva? Začnime opačne. Kde toho strateného Boha ľudia hľadajú? Teoreticky, najprv v kostoloch. Pre drvivú väčšinu Slovákov to však kostol nie je. V prírode. Počul si to už? „V prírode sa cítim k Bohu najbližšie...“ To dáva zmysel. V kníhkupectvách sa rozrastajú pulty s ezoterickou a mystickou literatúrou. Svet predsa musí riadiť „niečo“ a to niečo je tak krásne popísané obrazmi strácania sa pri Lotosovom kvete. Nakoniec, kto môže byť šťastnejší, ako ten kvietok... „och ide krava, rýchlo sa schovajme“. Tak, a už je nirvána v krave a potom znova von. Také mysticky božské... Alebo, počul si už: „Boh je v každom človeku“?

Blííízko. Začína dilema CéBéčkára. „Ó, on videl vo mne Boha, asi nezaspím... Ale musím rýchlo povedať tomu človeku, že v jeho Hare Krišňákovom susedovi ten Boh nie je. To len vo mne...“ Alebo toto ma baví. Rozhovor kresťana s nekresťanom. Nekresťan: „Ukáž mi už konečne toho Boha“. Kresťan: „Ok. Pozri do našej cirkvi. No, vlastne tam nie. Ale inak CB je super cirkev, ale vieš v našom meste nie celkom...“ Nekresťan: „A čo tvoj život, je tam Boh?“ Kresťan: „Noo, vieš. Nepozeraj na môj život. Ja nie som ideálny. Raz som čítal o jednom číňanovi, cez ktorého Boh tak konal... Ja taký nie som.“ (Dilema kresťana, že keď povie, že Boh býva v ňom, tak ako mu vysvetlí, že síce to, ehm, nevidno. Je to totiž dosť hlboko, ale je to tam... niekde) Kresťan pokračuje: „Nepozeraj na mňa. Vlastne nepozeraj na žiadneho kresťana (zrazu mu nevieme povedať ani meno a samozrejme, katolíka nespomenieme), pozeraj na Ježiša.“ Nekresťan: „Tha. Dik. Nič som sa nedozvedel.“

Teoreticky správne. Pozri sa na Ježiša. Ale keď Ježiš chodil na zemi, tak ľudia videli, dotýkali sa Božej slávy, Božej milosti, Božej oslobodzujúcej pravdy. Ježiš raz povedal komunite svojich učeníkov: „Podľa toho všetci spoznajú, že ste moji učeníci, ak budete mať lásku jeden k druhému.“ (Ján 13:35)

Ako môžeme dnes povedať človeku, ktorý hľadá Božiu adresu: „Nepozeraj na mňa...“? Kde má potom pozerať?

Tu sa však musia odohrávať aspoň 3 veci. 1)Život vo výklade. Na miestach, kde je ťa vidno. Kde vidno tvoje výhry, prehry, skutky, slová. Ježiša videli ľudia preto, lebo žil s nimi. 2)Ver, že Ježiš je tvoj Pán a dôveruj mu. Jednoducho maj Ježiša radšej ako svoj MacBook. 3)Ukáž mu, ako si ctíš a chceš milovať naozaj každého človeka. Začni tým tvojim kamošom, čo ťa toľko otravuje.

Možno nakoniec tvoj okolitý svet Božiu adresu nájde. Cez teba.

E.

zdroj: http://ranajkysjezisom.blogspot.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára