sobota 8. marca 2014

Mladí dospelí

Úprimne, keď som dostal tuto ponuku napísať toto krátke svedectvo, bol som veľmi poctený, že niekto ma vníma ako človeka – muža, ktorý prebral zodpovednosť za svoj život v tak mladom veku. Ako dobre viete dnes je trend, žiť neviazane a hlavne nemať žiadne záväzky. Naozaj veľa mladých ľudí, ktorý majú na to aby sa osamostatnili sa nechcú oddeliť od svojich rodičov. Znamenalo by to pre nich neželané výdavky za bývanie, stravu, účty atď...Takisto sa im nechce vzdať komfortu, ktorý majú pri mame. Mne sa páči výraz Mama- hotel. Mama operie, mama navarí, napečie. Chúďa mama chodí cela vyčerpaná a jej syn, ktorý má 25 rokov hrá playstation a pozerá filmy. To je naozaj smutné, ale veľa mladých ľudí takto žije.

Ja som kresťan a vediem dennodenný život s Bohom. Ale nebolo to tak vždy. Žil som si svoj náboženský život popri tom ako som chodil do školy, s partiami a žil si dá sa povedať svoj život. Kresťanstvo bolo taký doplnok životné štýlu a moje hobby. Veľa krát som sa za to hanbil, že chodím pravidelne v nedeľu do zboru a pritom som naozaj nežil to, o čom som nedeľu čo nedeľu počúval na kázni. Žil som pokrytecký život, ale nevedel som s tým veľa urobiť.

Vďaka Bohu prišiel čas, kedy si ma Pán Boh našiel a vytrhol ma z tohto pokrytectva a náboženstva, dnes môžem žiť z jeho milosti deň čo deň. Toto všetko píšem kvôli tomu lebo to veľmi súviselo s mojimi nedávnymi rozhodnutiami prebrať zodpovednosť za svoj život. Mal som dlhoročný vzťah s úžasným dievčaťom s krásnym menom Andrea. Náš vzťah, nebol vždy taký pekný ako je dnes. Začali sme sa spolu modliť a hľadať Pána Ježiša, a on odpovedal – uzdravil náš vzťah, dal nám novú lásku, ktorú môže dať človeku iba on, on ostáva zdrojom našej lásky. Veľa som sa modlil za to, či je to žena pre mňa na celý život. Neskôr som naozaj prežil to že áno je to žena pre mňa a mám si ju vziať. No okolnosti však neboli vôbec ľahké. Na manželstvo tak mladých ľudí sa dnes ľudia dívajú veľmi skreslene. Avšak Pán Boh nám dal milosť a naše rodiny to prijali celkom v poriadku, koniec koncov sa už aj veľmi tešili na našu svadbu. Takisto kamaráti, ktorí nám to veľmi priali a tešili sa spolu s nami. Ďalší problém bol finančná otázka ktorú sme riešili. Ako viete svadba nie je lacná záležitosť J. No aj v tomto sme dôverovali nášmu nebeskému otcovi, ktorý nám doprial úžasnú svadbu, mali sme krásnu svadbu v parku, pán boh nám doprial aj krásne počasie, jednoducho svadba ako z magazínu J. Pán boh sa postaral aj o naše spoločné bývanie, mali sme možnosť si prerobiť byt, kde sme pracovali 8 mesiacov a stálo to za to. Bývame tam už týždeň, a sme naozaj vďační za všetky tie veci okolo nás. Dnes máme bývanie, obidvaja študujeme, ja pracujem, slúžime v zbore. Pán Boh nám dáva silu do štúdií aj do práce aj do služby. Na svojom živote môžem potvrdiť to, že keď dôverujete pánu Bohu, on sa postará, možno bude mať rôzne cesty cez ktoré vás bude viesť a cez ktoré vás bude chcieť veľa toho naučiť. Ak poznáte Pána Ježiša buďte za to vďačný a odovzdávajte mu svoje srdcia naplno, nie len z časti. Odovzdajte sa mu celý a on sa postará tak ako sa postaral o mňa s mojou dnes už manželkou J. Na záver verš Mt 6 : 25- 34

Dušan Lukáš

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára