streda 3. apríla 2013

Čo to znamená byť Božou ženou (podľa mňa)


Pán Boh nás stvoril mužov a ženy na svoj obraz. Dal nám určitú úlohu a vybavil nás fyzickými aj mentálnymi schopnosťami, aby všetko fungovalo podľa plánu. Stačí to však nato, aby sme povedali, že toto je Božia žena?

Bude to moje krátke premýšľanie, o tom, čo k tomu hovorí Božie slovo, čo mňa učí Pán Boh vo svojom živote. Ide o moje hľadanie.

Božia žena je nielen stvorená, ale aj zachránená Kristom. Je milovaná Kristom a miluje Krista. Všetko, čo robí má plynúť z lásky k nemu. Uznáva, že tu nie je sama pre seba. V prvom rade je tu pre vzťah lásky s Kristom. Nevyhľadáva v prvom rade  naplnenie jej sebeckých túžob a  potrieb, ale sú okolo nej blízki, priatelia, susedia, kolegovia, ktorým môže odovzdať kúsok Božej lásky, niečo čo jej bolo zverené Pánom Bohom, aby tým slúžila. Verím, že sa božia žena podriaďuje Bohu (aj mužovi ako pomoc jemu rovná a nie jeho slúžka). Smie byť rovnocennou partnerkou mužovi, aby mohli spolu pracovať, tvoriť, chrániť...a spolu svojim životom oslavovať Boha. Mužovi dal Pán Boh v niektorých úlohách inú zodpovednosť, v niektorých oblastiach i väčšiu (vyučovanie Božieho slova a vedenie cirkvi,...) Žena v tom môže podporovať muža, aby bol Božím a prijal svoju mieru zodpovednosti. Viem, že niekomu sa nepáči, že niektoré úlohy nie sú pre ženy, ale ja sa cítim tak šťastná, milovaná a chránená. Pomáha mi, keď viem, kde je moje miesto, na čo mám sily, schopnosti, obdarovanie. Mám priestor na tvorivosť.  Myslím, že Pán Boh to vynikajúco vymyslel, nie je to vecou meniacej sa kultúry, ale vecou poslušnosti jeho slovu.

Božia žena, je jedno či je slobodná alebo vydatá, by mala denne čerpať múdrosť pre život z Božieho slova, pracovať na sebe, na svojom posvätení. Môže aj na svojej vizáži, kariére atď., ale hádajte, čo je podstatnejšie? Čo môže byť dôležitejšie ako zostávať v Bohu?

Čítať si Bibliu, spoznávať stále viac ten Veľký príbeh lásky Boha. Má byť príkladom svojim životom pre svojich malých učeníkov (deti), či už biologických alebo nebiologických. Sú to všetko dosť vysoké nároky, ale my sa máme stále viac podobať Kristovi. Byť božou ženou, to je milosť! Nestačí, že ste dobrá, milá, pracovitá, že máte rodičov v zbore, že ste sami absolvovali všetky možné stretnutia ktoré ponúka miestny zbor, alebo máte nebodaj manžela, ktorý sa zapojil do nejakej služby atď.

Je vám jedno, či ste viditeľná- stredobod pozornosti, alebo skoro nepovšimnutá. Nejde o obdiv ( aj keď pochvala dobre padne), ale o to vytrvať, byť vernou v tom, čo nám bolo zverené, učiť sa zapierať, niesť svoj kríž a niesť ďalej dobrú zvesť - evanjelium. Byť svetlom a soľou, vôňou, láskavou dlaňou, ktorá povzbudí, ale aj zdvihnutým prstom a zastavením pre neriadnych. Veľká výzva je neviazať ľudí na seba, ale ukázať na Krista. V našich rozhovoroch viac povzbudzovať k hľadaniu pravdy a modliť sa. Neviesť len prázdne reči. Dávať si pozor na klebetný a štipľavý jazyk. Zhrniem to. Božia žena patrí Kristovi, do jeho tela-cirkvi. Jej život je ukrytý v Kristovi, formovaný Božím Duchom cez Božie slovo. Či ja som taká žena? Neskromne poviem, že áno, ale nie je to moja zásluha. Som na ceste...

Katka Uhriňáková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára